Yüreğinde Engel Olmayanların Tek Adresi

LÜTFEN GİRİŞ TIKLA VEYA ÜYE OLMAK İSTİYORUM TIKLA.

Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz
Gelişmiş Arama  
  • CEVAP YAZ
  • YENİ KONU
  • HABER VER
  • OKUNMADI SAY
  • GÖNDER
  • YAZDIR
  • YENİ ANKET

Gönderen Konu: Lpg Ayarı Nasıl Yapılır? Resimli Anlatım  (Okunma sayısı 38677 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Destek

  • Administrator
  • *
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • Cinsiyet: Bay
  • İleti: 19899
  • Konu Sayısı: 2041
    • Engelsizdostlar
Lpg Ayarı Nasıl Yapılır? Resimli Anlatım
« : 23 Nisan 2012, 17:46:12 »


Karbüratörlü Araçlarda Gaz Ayarı Nasıl Yapılır

Ülkemizde halen kullanılmakta olan karbüratörlü araçların hemen hepsi LPG dönüşümünü tamamlamış durumdadır. Gerek yaşları gerekse karbüratörlü araçların LPG ayarlarının tam olarak yapılamaması nedeni ile bu araçların yakıt tüketimleri farbrika ortalamalarının oldukça üzerinde olmaktadır. Bu sayfada vereceğimiz bilgiler genel olarak tüm karbüratörlü araçlar için kullanılabilir.

Detaylara girmeden önce, genel prensipler ve buna bağlı olarak dikkat edilmesi gereken hususlar konusunda bilgi vermek isteriz.

Karbüratörlü lpg sistemleri, motorun ihtiyacı olan yakıtı dozajlamak için, lpg regülatörünü kullanır. Benzinli kullanımlarda, yakıt dozajlama işini, karbüratörün venturi boğazı ayarlarken, lpg li kullanımda, bu işi Lpg Regülatörü yapar. LPG regülatörünün bu işi düzgün olarak yapabilmesi için, motorun oluşturduğu vakumun bir kısmının lpg regülatörüne yönelndirilmesi gereklidir. Bu yüzden karbüratörlü araçlarda kullanılan mikserler, aracın normal hava girişinden daha dardır. Bu tür mikserlere kısıtlayıcı (recistirive) mikser denir. Daha farklı mikser çeşitleri olsada, kısıtlayıcı mikserler fiyat / performans açısından çok üstün oldukları için, zaman içinde diğer mikser çeşitlerine üstünlük sağlamışlardır.

Kısıtlayıcı mikserler, motora giden havayı bir miktar engelleyerek, oluşan vakumu LPG Regülatörüne yönlendirir. Oluşan vakum motor devrine göre farklılık göstereceği için, gaz pedalıdan yapılan işem aynı zamanda LPG Regülatörüne yansıtılır. Böylece her devirde motorun ihtyacı olan yakıt uygun karışım oranına göre sağlanmış olur.

Bu işlemin tam ve verimli çalışması için aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir.



Motor hava girişinde vakum / hava kaçağı olmamalıdır.

Lpg ile çalışma operasyonun, tam ve problemsiz olması için, araca monte edilen LPG mikseri ve sonrasında kesinlikle hava kaçağı olmamalıdır. Karbüratörlü araçlarda yapılması gereken karbüratör bakımları, gerek yaşlarının ilerlemesi, gerek maddi değerlerinin düşmesi, gerekse genel piyasanın enjeksiyonlu araçlara yönelmesi nedeni ile, genelde ihmal edilmektedir. Bu yüzden zaman içinde karbüratörlerde bakımsızlık nedeni ile oluşan hava kaçakları, lpg ile çalışma konusunda sorun yaratmaktadır.

Vakum / Hava kaçaklarının bir diğer nedeni de zaman içind eskimiş, yıpranmış, zarar görmüş filitre kaplarıdır. Problemsiz çalışma için, filitre kapları hava kaçağından arındırılmalıdır.



Seçilen mikser araca uygun, ne çok büyük nede çok küçük olmalıdır

Araçta kullanılacak olan mikser, aracın hava emme kapasitesine göre düzgün olmalıdır. Eğer mikser çok küçük olursa, araç hem geç hızlanacak hemde belirli bir devrin üzerine çıkamıyacaktır. Eğer mikser çok geniş olursa, ozaman yeterli kısıtlama oluşmayacak, bu yüzden LPG Regülatörü araca yeterli yakıt gönderemiyeceği için düşük performans, ilk kalkış sorunları gibi problemlere yol açacaktır.



Hava filitresi temiz ve uygun boyda olmalıdır.

Lpgli araçların hava filitreleri sık değiştirilmelidir. Hava filitrelerinde oluşan tıkanıklık, motora giren havayı engelleyeceği için motor vakumu direkt olarak LPG Regülatörüne yönlenecek, araç zengin yakmaya başlyacak otomatik olarak yakıt gideri artacaktır. Her yağ değişiminde ve veya 5.000 km de bir hava filitresinin değiştirilmesi, yakıt ekonomisi açısından oldukça önemlidir.



Ateşleme Sistemi

Karbüratörlü araçlardaki ateşleme sistemi elemanları eski teknoloji ürünüdür. Zaman içinde çalışma performansları kolayca düşer. Bunun yanı sıra LPG, benzine göre daha güç ateşlenen bir yakıt türüdür. Sağlıklı ve ekonomik operason için ateşleme sisteminin sağlam ve problemsiz olması gerekmektedir. Ateşleme sistemlerindeki ufak hatalar, rölanti sorunlarına ve fazla yakıt tüketimine yol açar.



Karbüratörlü araçlarda LPG ayarı.

İdeal şartlarda olan karbüratörlü aracın LPG ayarı, bir gaz ayar cihazı yardımı ile aşağıda belirtildiği gibi yapılır.

Araç fan açıncaya kadar (90 derece) ısıtılır.



Sürüş / Yük Ayarı

Önce sürüş / yük ayarı yapılır. Bunun için arac boşta 3.000 devir dakika seviyesinde çalışacak şekilde gaz verilir. Sürüş esnasında ideal yakıt karışım oranı (YKO), LPG için 15.5 tir. 15.0 ila 16.0 arası yakıt ayarı uygun. 15.0 dan aşağı yakıt ayarı zengin. 16.0 üstü fakir olarak kabul edilir. Eğer müşteriniz genelde şehirler arası, tek başına yolculuk ediyorsa ve fazla performans beklentisi yoksa 16.5 ekonomi ayarıda yapılabilir.

Sürüş, yük ayarı, 3. nolu ana gaz ayar valfi çevrilerek ve yko değeri ekrandan okunarak yapılmalıdır. Ayrıca, LPG regülatörü üzerindeki 2 nolu vakum sertlik ayarı ile performans/ekonomi ayarı yapılabilir. 2 nolu vakum sertlik ayarı, LPG regülatörünün, motor vakumuna vereceği tepki hassasiyetini ayarlar. Bu ayar vidası ne kadar sıkı olursa, LPG regülatörü motor vakumuna o kadar zor cevap verir. Dolayısı ile ilk kalkış ve hızlanma daha geç olacaktır. Çok aşırı sıkma durumunda ilk kalkışlarda sorun yaşanabilir. Aynı şekilde eğer 2.nolu ayar vidası çok açık olursa bu sefer LPG regülatörü motor vakumuna çok hızlı cevap vericek, araç çok daha çabuk hızlanacak ve aynı zamanda yakıt tüketimi artacaktır.

Rölanti Ayarı

Araç sürüş / yük ayarı yapıldıktan sonra gaz bırakılır, eğer motor rölanti çeviremiyor stop ediyorsa, ilk önce YKO kontrol edilir. Rahat rölanti için ideal rölanti YKO 14.5 tir. Rölantide aracı hafif zenginde bırakmak, kalkış için idealdir. Yine ekonomi konusunda hassas müşteriler için 15.5 veya 16.0 rölanti ayarı yapılabilir. Ancak bu fakir rölanti ayarlarında ilk kalkışta daha fazla gaz verileceği için, ekonomi açısından fazla fark olmayacaktır. Rölantide 14.0 ayarından daha düşük ayarlar özellikle kışın daha zor çalışmaya sebep olur.

Rölanti LPG ayarı sadece 1 nolu ayar vidasından yapılır. Genelde tamamen sıkılı olan bu vidanın temel işlevi, motora sabit bir gaz akışı sağlamaktır. Rölantide çalışan motorun vakumu düşük olacağı için 1 nolu ayar vidası vakum sisteminden bağımsız olarak çalışacak şekilde tasarlanmışlardır. Bazı çok eski tasarımlar hariç, tüm LPG regülatörlerinde bulunur.

Rölanti LPG ayarı, aracın rölanti ayarına oldukça hassas tepki verir. Bu yüzden birinde olan değişim diğerine direkt olarak yansıyacaktır. Kısaca motru uygun rölanti devrine getirmek ve bu devirde uygun yko ayarını bulmak birlikte yapulacak bir iştir. Çok düşürülen rölanti devri YKO nı zengin yapacaktır. Aynı şekilde fakir veya zengin karışım motor rolanti devrini düşürür.

2.Nolu ayar vidası rölanti ayar vidası değildir. Karbüratörlü araçların rölanti ayarları karbüratör üzerinden yapılır. LPG regülatörü üzerinden rölanti ayarı, sadece giderilemeyen karbüratör arızası / vakum kaçağı gibi, karbüratör rölanti ayar vidasının tepki vermediği durumlarda yapılmalıdır.



Doğru ayarlanmış, kurulmuş bir sistemde, hava girişine bant, kadın çorabı, sünger, bulaşık teli, plastik kapak vs gibi önlemlere ihtiyaç yoktur. Eğer araçta bu tür bir uygulama varsa, ya tesisat (mikser büyüktür, vakum kaçağı vardır) uygun değildir veya ayar tam olarak yapılmamıştır.

Ayarı tam olarak yapılmış bir araç, benzinde olduğu gibi sorunsuz çalışacaktır.


Bu da başka bir siteden BRC için



1-Rolanti ayarı
2-Regülatör debi ayarı (aracınız 100 hp den düşük ise bir kaç tur sıkabilirsiniz)
3-BRC fabrikada test için kullanılır.
4-Her 10 bin km de bir regülatörde biriken kostik maddenin boşaltılması için kullanılır.
Regülatörden miksere giden hortum üzerinde bulunan ayar vidasını yarıdan biraz fazla açınız.
Aracınızın benzinde rolantisini kontrol ediniz düşük ise karbüratör üzerinden normal çalışması gerekenden 100 d/d daha yükseğe ayarlayınız.Aracınızı lpg'ye alınız 1 nolu kısımdan aracınızın rolatide en rahat çalıştığı duruma getiriniz.Tekrar boru üzerinde bulunan ayar vidasını yarıdan biraz fazla sıkınız yolda aracınız ile 2 vites 1500 devir civarında giderken birden tam gaz yapınız aracınız yığılmadan düzgün bir şekilde hızlanıyor ise ayar bitmiş demektir düzgün hızlanmıyor ise ayar vidasını bir tur açınız ayni testi yapınız düzgün hızlanma elde edinceye kadar birer tur açarak devam ediniz.Düzgün hızlanmayı yakalayınca bir tur daha açınız ayar bitmiştir.

Emeğe Saygı konunun asıl adresi Proff LPG Teşekkürler.
Kayıtlı
ELDEN GAZ FREN-GAZ PEDALI TERTİBATLARI SİPARİŞ VE FİYAT ALMAK İÇİN
0 542 334 24 62

BiLSeM

  • DESSERT EAGLE OPERATİONS
  • Emektar Dost
  • *
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • Cinsiyet: Bay
  • İleti: 3273
  • Konu Sayısı: 175
  • SYSTEM OPERATİONS FREKANS ELECTRONİC
Ynt: Lpg Ayarı Nasıl Yapılır? Resimli Anlatım
« Yanıtla #1 : 08 Haziran 2012, 23:16:18 »

nadir bey sıralı sistem  lpg ayarı yaptınızmı hiç...

ben ford focusa  ara kablo aldım ve  programı netten indirmiştim  arada sırada ayarlıyordum...

laguna için şimdi bir ara kablo  daha almam lazım  malum marka değişik...

bununda  videolu bi anlatımı varsa  paylaşırmısınız..
Kayıtlı
...... BURGUNDY BERET.......

Destek

  • Administrator
  • *
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • Cinsiyet: Bay
  • İleti: 19899
  • Konu Sayısı: 2041
    • Engelsizdostlar
Ynt: Lpg Ayarı Nasıl Yapılır? Resimli Anlatım
« Yanıtla #2 : 09 Haziran 2012, 00:10:56 »

Sıralı sistem aracım olmadı be Hüseyin :) bizim işler hep kara düzen  sırıt videolu anlatıma şu ana kadar rastlamadım. Ama bakmak gerek ;)
Kayıtlı
ELDEN GAZ FREN-GAZ PEDALI TERTİBATLARI SİPARİŞ VE FİYAT ALMAK İÇİN
0 542 334 24 62

BiLSeM

  • DESSERT EAGLE OPERATİONS
  • Emektar Dost
  • *
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • Cinsiyet: Bay
  • İleti: 3273
  • Konu Sayısı: 175
  • SYSTEM OPERATİONS FREKANS ELECTRONİC
Ynt: Lpg Ayarı Nasıl Yapılır? Resimli Anlatım
« Yanıtla #3 : 09 Haziran 2012, 13:27:13 »

Sıralı sistem aracım olmadı be Hüseyin :) bizim işler hep kara düzen  sırıt videolu anlatıma şu ana kadar rastlamadım. Ama bakmak gerek ;)

ben biraz  baktımda  dişe dokunur bişey bulamadım...eğer   bir daha yapma şansım olursa videoya alıp  burda paylaşırım...(tabi benim  telefon servisten çıkarsa:) )

Kayıtlı
...... BURGUNDY BERET.......

eminates

  • Yeni Dost
  • *
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • Cinsiyet: Bay
  • İleti: 1
  • Konu Sayısı: 1
  • Engelsizdostlar.Com
Ynt: Lpg Ayarı Nasıl Yapılır? Resimli Anlatım
« Yanıtla #4 : 13 Haziran 2012, 23:09:49 »

Selamlar
bu........ daki ayar cihazı ile yapılan ayarın gerçekten inanılmaz güzel olduğuna şahitim
ustanın marifeti önemli ancak gaz ayar cihazının kaliteside çok önemli
daha önceleri 300 kuruş civarında yakıt yakan 1.6 motorlu aracımın şu anda 190 kuruş civarında yakıt yaktığını hesaplamaktayız.
Kayıtlı

Destek

  • Administrator
  • *
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • Cinsiyet: Bay
  • İleti: 19899
  • Konu Sayısı: 2041
    • Engelsizdostlar
Ynt: Lpg Ayarı Nasıl Yapılır? Resimli Anlatım
« Yanıtla #5 : 13 Haziran 2012, 23:16:26 »

   Şimdi lpg konusunda işin özünde o kadar ekonomi sağladığına kimse inanmasın. LPG sadece fiyat yönünden ekonomi sağlamakta. Ya değilse iş değil. LPG takılı olan bir araç özellikle üst kısımda resimleri paylaştığım kitleri kullanan kişilerin başına gelecekler...

1. Araç her 10 000 KM bujilerin canına okur.

2.Araç ani bobin yakmaları ile karşı karşıya kalır

3.Buji kablolarının bozulmasından dolayı elektrik atlamalarından hava kazanları potlar dağılır

4.Benzin kadar zaten sağlıklı değil.

Bunları düşündüğümüzde... sürekli araç kullanmayan biri için aslında LPG hiç gerek yok. Ama işte inanış az yakıyor denmesi aslında az filan yaktı yok sadece fiyat farkından kaynaklanan bir durum.

Normalde bir araç sert sürüş yapılmaz ise benzin ile sanırım ortalama 16 KM kadar yol alır. Bu oran şehir dışı orandır. Ama bir araç 1 TL LPG ile 16 KM gitmez. Sadece gideceği 7-8 KM kadar bir oran...

Evet kişisel fikrim işi bilmedik LPG montajı yapan ustaların yüzünden LPG başa bela... bu kadar basit.
Kayıtlı
ELDEN GAZ FREN-GAZ PEDALI TERTİBATLARI SİPARİŞ VE FİYAT ALMAK İÇİN
0 542 334 24 62

BiLSeM

  • DESSERT EAGLE OPERATİONS
  • Emektar Dost
  • *
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • Cinsiyet: Bay
  • İleti: 3273
  • Konu Sayısı: 175
  • SYSTEM OPERATİONS FREKANS ELECTRONİC
Ynt: Lpg Ayarı Nasıl Yapılır? Resimli Anlatım
« Yanıtla #6 : 13 Haziran 2012, 23:25:50 »

benim 200 lira yakan araba 154 lira yakmaya başladı... meğer  lpg ucuzluğundanmış :))))

2500 kuruş nere    1900 kuruş nere  :)
Kayıtlı
...... BURGUNDY BERET.......
  • CEVAP YAZ
  • YENİ KONU
  • HABER VER
  • OKUNMADI SAY
  • GÖNDER
  • YAZDIR
  • YENİ ANKET

GoogleTagged - Etiketler

« önceki sonraki »
 

Benzer Konularımız

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
36 Yanıt
16649 Gösterim
Son İleti 04 Kasım 2009, 16:00:56
Gönderen: Niko35
1 Yanıt
1974 Gösterim
Son İleti 24 Aralık 2010, 23:51:31
Gönderen: ^Türkan^
2 Yanıt
5879 Gösterim
Son İleti 24 Aralık 2009, 17:23:01
Gönderen: Nurşen
6 Yanıt
7420 Gösterim
Son İleti 04 Mart 2010, 21:37:35
Gönderen: ^Türkan^
6 Yanıt
2907 Gösterim
Son İleti 09 Temmuz 2011, 21:40:01
Gönderen: Destek
70 Yanıt
94270 Gösterim
Son İleti 25 Temmuz 2014, 14:19:49
Gönderen: Destek
15 Yanıt
20948 Gösterim
Son İleti 28 Mart 2011, 11:13:33
Gönderen: Destek
7 Yanıt
9219 Gösterim
Son İleti 07 Mayıs 2011, 22:06:11
Gönderen: Destek
11 Yanıt
5356 Gösterim
Son İleti 17 Ağustos 2012, 02:01:50
Gönderen: selim05
3 Yanıt
1870 Gösterim
Son İleti 13 Ocak 2014, 13:57:45
Gönderen: Destek

Yasal uyarı
Sitemiz Bir Paylaşım Forum sitesidir. Resim ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir.Bu nedenle doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemize eklenen ve yasal yaptırım getirebilecek içerikler hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda 48 Saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi dostlar@engelsizdostlar.com adresine yollayabilirsiniz.