Yüreğinde Engel Olmayanların Tek Adresi

LÜTFEN GİRİŞ TIKLA VEYA ÜYE OLMAK İSTİYORUM TIKLA.

Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz
Gelişmiş Arama  
  • CEVAP YAZ
  • YENİ KONU
  • HABER VER
  • OKUNMADI SAY
  • GÖNDER
  • YAZDIR
  • YENİ ANKET

Gönderen Konu: Tüketici Hakları  (Okunma sayısı 4695 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Gülsen

  • Emektar Dost
  • *
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • İleti: 3874
  • Konu Sayısı: 470
Tüketici Hakları
« : 01 Kasım 2009, 20:51:26 »


4077 SAYILI TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUNUNA GÖRE TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE BAŞVURULAR:   BAŞVURU KOŞULLARI :   1- Tüketiciler ile satıcılar arasında çıkan uyuşmazlıkları çözümlemek ve tüketici mahkemelerinde delil olarak ileri sürülebilecek kararları almak üzere İlçe Hakem Heyeti kurulmuştur.   2-Başvurular tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının bulunduğu, yerdeki hakem heyetine yapılır.   3-Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki hakem heyetine başvurulur.   GEREKLİ BELGELER :   1- Uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe,   Tüketicinin Hakem Heyetine sunduğu başvuru dilekçesinde bulunması zorunlu olan belgeler;   a- Tüketicinin adı soyadı, açık adresi ve telefon numarası,   b- Satıcının adı soyadı, şirket ise unvanı tereddüde mahal bırakmayacak şekilde açıkça yazılmalıdır,   c- Satın alınan ürünün ne olduğu, ayıbın üründeki yeri, tarifi ve tanımı yapılmalı, şayet aynı fatura ile birden fazla ürün alınmış ise, ayıpsız ürünler dilekçede belirtilip, ayıplı ürünün nitelikleri yazılmalıdır. Şayet satın alınan ürün ile ilgili fiş, fatura veya satıcı tarafından verilen belge suretleri eklenmelidir.   2- Delil oluşturan ilgili belgeler.   Postayla yapılan başvurular kabul edilmez. İlgili kişi şahsen başvurmak zorundadır   İTİRAZ :   Tüketici Sorunları Hakem Heyetinin kararları, taraflara tebliğ edildikten sonra 15 gün içinde kararı kabullenmeyen taraf Tüketici Sorunları Hakem Heyetinin tabi olduğu yargı çevresindeki tüketici mahkemesinde karara itiraz edebilir.   Tüketici mahkemesi yoksa, tüketici mahkemesi sıfatı ile davaya bakan Asliye Ticaret veya Asliye Hukuku Mahkemesine dilekçe ile itiraz edebilir.   AÇIKLAMA :   1- Müracaatlar, başvuru tarih ve sırasına göre en geç bir ay bir ay içinde hakem heyetince görüşülür ve karara bağlanır.   2- Kararlar alındığı tarihinden itibaren 5 gün içinde taraflara yazılı olarak bildirilir. Duyuru panosunda da aylık olarak ilan edilir.   3- Tüketici sorunları hakem heyetlerinin kararlarının bağlayıcı olacağına ilişkin üst sınır veya tüketici mahkemelerinde delil olacağına ilişkin alt parasal sınır 670,36 YTL.   Büyükşehir statüsünde bulunan illerdeki il hakem heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin ait parasal sınır 1.750 YTL olarak tespit edilmiştir.
 

 Alıntı...

Kayıtlı
İntihar Köprüsü Gibiyim Bu Aralar, Gözümden Ve Gönlümden Düşen Düşene...

Nurşen

  • BEŞİKTAŞ/ÇARŞI
  • Emektar Dost
  • *
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • Cinsiyet: Bayan
  • İleti: 7065
  • Konu Sayısı: 458
  • :)
    • Engelsizdostlar
Ynt: Tüketici Hakları
« Yanıtla #1 : 01 Kasım 2009, 21:13:24 »

önemli bir konu.
paylaşım için teşekkürler Ablacım.
Kayıtlı
Geçmiş olan dünden hiç yad etme!! Yarın da gelmemişken feryad etme!! Düşünme geleceği de geçmişi de!! Şimdi şen ol da yaşamı berbad etme!!...

{HARUNCA}

  • Yüreginde Engel Olmayanların Tek Adresi
  • Emektar Dost
  • *
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • Cinsiyet: Bay
  • İleti: 3002
  • Konu Sayısı: 93
    • http://www.engelsizdostlar.com
Ynt: Tüketici Hakları
« Yanıtla #2 : 10 Ocak 2010, 09:32:56 »

Üretici haklarının her gün gündemde olduğu, Her türlü beklentilerini, açık açık devletten istedikleri, Gerek vergi indirimi, Gerek teşvik isteyen bir üreticilere karşı.. TÜKETİCİ haklarınında daha geniş bir ortama yayılması lazım..
Kayıtlı

Gülsen

  • Emektar Dost
  • *
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • İleti: 3874
  • Konu Sayısı: 470
Ynt: Tüketici Hakları
« Yanıtla #3 : 17 Şubat 2010, 15:32:03 »

BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİ MİYİZ?

İhtiyaçlarımız hayatımızı devam ettirebilmemiz için gerekli olan şeylerdir.İhtiyaçlarımızı karşıladıktan sonra isteklerimiz gelir.İstek ve ihtiyaçlarımızı alırken bütçemizi doğru yaparsak gelir ve gider dengesini de kurmuş oluruz.

Bir ürünü yada hizmeti satın alırken dikkat etmemiz gereken şeyler vardır.Ürünün kalitesinin bize uygun olup olmadığına, kullanma talimatına, gıda ise son kullanma tarihini ve ambalajın açık olmamasına dikkat etmeliyiz.Fiş veya faturasına mutlaka almalıyız.Bunlara dikkat edersek iade etmemiz söz konusu olabilir.
Tüketici haklarının neler olduğunu maddeler halinde aşağıya kısaca özetler misin?


TÜRK STANDARTLARI ENSTİTÜSÜ NEDİR?

Türk Standartları Enstitüsü; her türlü madde ve mamüllerin hazırlanması ve hizmet standartlarını yapmak amacıyla 18.11.1960 tarih ve 132 sayılı kanunla kurulmuştur. Enstitünün ilgili olduğu bakanlık Başbakanlıktır.Kısa adı ve markası TSE’dir. Bu marka çeşitli şekillerde gösterilir. Türk standartları Enstitüsü’nün izni olmadan bu marka hiçbir şekil ve şart altında kullanılamaz.Yalnız Türk Standartları Enstitüsü tarafından kabul edilen standartlar  “Türk Standardı” adını alır.


Aşağıdaki cümleleri okuyup karşılarına katılıyorsan EVET katılmıyorsan HAYIR yazar mısın?

-Bir ürünün ucuz olması hemen satın almamız için yeterlidir:…………….
-Bir ürünün kaliteli olduğunu görünüşünden hemen anlarız:……………..
-Ürünün üzerinde TSE damgası varsa o ürün kalitelidir:………………….
-Marketten aldığımız gıda ürünlerinin son kullanma tarihine bakmalıyız:……………..
-Modası geçen giysilerimiz atmalıyız:…………………..
-Aldığımız ürünün fiş yada faturasını bir süre saklamalıyız:……………..
-Ürün satın alınırken iyice incelenmeli,satıcıya sorular sormalıyız:………..
-Bir ürünü satın aldıktan sonra beğenmezsek geri veremeyiz:……………….

1.Garanti belgesi nedir?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

2.Evinize yeni bir müzik seti aldın.Eve getirip hemen kurcalamaya başladın.Ancak bir türlü çalıştıramadın.Bunun yerine daha doğru ne yapabilirdin?

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

3.Bir kazak satın aldın.Eve getirdin 2-3 gün sonunda bir delik olduğunu fark ettin.Mağazaya geri götürdün.Mağaza kabul etmedi.Ne yaparsın?

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

4.Babanla alışverişe gittiniz. Yaptığınız alışveriş listesine göre gıda reyonlarının önünden geçiyorsunuz.Baban alacağı her ürünü kısa bir süre inceleyip sepete öyle koyuyor.Bunun nedeni ne olabilir?




Not:Bunu bir sitede alıntı yaptım ama word olarak açıldı link olmadığı için kaynak veremedim...
       
       



 


Kayıtlı
İntihar Köprüsü Gibiyim Bu Aralar, Gözümden Ve Gönlümden Düşen Düşene...

Gülsen

  • Emektar Dost
  • *
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • İleti: 3874
  • Konu Sayısı: 470
Ynt: Tüketicinin Malı İade Hakkı
« Yanıtla #4 : 22 Şubat 2010, 08:28:10 »


Ürün iade Hakkı - Malın Geri iade Edilmesi
Tüketici kitlenin çok yaygın şekilde düştüğü bir yanlış, satın alınan bir malın istenildiğinde geri verilebileceği ve her zaman değiştirilmesinin mümkün olduğu, bunun bir tüketici hakkı olarak tanındığı zannıdır.
1995 yılında kabul edilen 4077 sayılı Tüketici Kanununun tüketiciye mutlak ölçüde bir iade hakkı tanıdığı zannedilir. Doğru değildir.
“Eşim, nişanlım, arkadaşım… beğenmedi”; veya “Evde tekrar üzerimde denedim, bana yakışmadı” ya da “Bir süre kullandım ama onda beklediğim özellikleri/performansı bulamadım”… türünden gerekçelerle değiştirme/iade talepleri yapılmaktadır.
Satın alınan bir mal veya ürünün iade edilmesi, her durumda geçerli mutlak bir hak değildir.
Sadece özel (istisnai) hallerde tüketiciye gerekçesiz iade hakkı tanınmıştır. Bunların başında malın ayıplı olması gelir. Bir diğeri, kapıdan satışlardır.
Kapıdan satış yönteminde, tüketiciler çoğunlukla önceden haberleri olmaksızın ve hazırlıksız olarak mal ve hizmet icaplarıyla karşılaşmakta, uzman pazarlamacılar ve onların usta satış teknikleri ile karşı karşıya kalmakta ve yine kendilerine sunulan mal ve hizmetlerin gerçekten ihtiyaçlarına uygun olup olmadığını o anda ve tam olarak bilememekte, fiyat ve kalite karşılaştırması yapamamaktadırlar.
“Bu tür satışlarda; tüketici, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içinde malı, kabul etmekte veya hiçbir gerekçe göstermeden ve hiçbir yükümlülük altına girmeden reddetmekte serbesttir” (4077 m.8/III).
Malın ayıplı olması nedeniyle iade edilmesine gelince…
Hukuk dilinde “ayıp” şöyle tanımlanır: Tüketicinin maldan gerektiği gibi yararlanmasını engelleyen fiziki, hukuki veya ekonomik her türlü eksiklik, kusur ve özür…
4077 m.4/I’de daha kapsamlı bir açıklama vardır: “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir”.
Yargıtay içtihatlarında “maddi ayıp” türü için şu örnekler verilmektedir: Fayansların çatlaması veya ufalanması, seramiklerinin renk değiştirmesi, koltukların normal kullanım süresinden önce çökmüş olması, bütangazı tüpünün patlaması, portakalların çürük çıkması, araç klimasının orijinal olmaması ve sonradan monte edilmiş olması, aracın arka bagaj kapağı ile çamurlukların değiştirilmiş ve boyanmış olduğunun söylenmemiş olması, aracın sola çekmesi, hava yastıkları içinde bulunan kimyasal maddelerin kaza sırasında sürücü elinde ağır yanık oluşturması…
“Hukuki ayıp” için malda maddi bir kusur (özür) bulunması gerekmez. Sadece alıcının maldan yararlanmasını etkileyen, engelleyen veya ortadan kaldıran hukuki bazı sınırlamalar söz konusudur. Örneğin, satılan bir otomobile gümrük idaresince el konulması veya yanlış şasi numarası vurulan otomobilinin şasisine el konulması, satılan malın satış esnasında hacizli olması gibi.
“Ekonomik ayıp” ile kastedilen, alıcının maldan beklediği ekonomik menfaat, yararlanma ve kullanma imkânını azaltan ve malın ekonomik değerini düşüren eksikliklerdir. Örnek olarak, aracın katalogda belirtilenden  100 daha fazla yakıt harcaması, otomobil ağırlığının eksik bildirilmesi, hareket halindeki otomobilin ses seviyesinin öngörülen değerden yüksek olması, prostat kanseri nedeniyle takılan protez pompanın mekanik yetersizlik nedeniyle verimli çalışmaması, bulaşık makinesinin bulaşıkları yeterli derecede temizlememesi, bilgisayar programlarındaki fonksiyon bozukluğu, program uyumsuzluğu, kapasite uygunsuzluğu, hesaplama hızı düşüklüğü, programın virüslü olması, tasarım bozuklukları gibi.
Malın ambalajında görülen her nevi bozukluk ayıp sayılmaz. Örnek olarak, ambalajın bir kenarında basit bir sıyrık veya yırtık bulunması veya solgunluk olması hatta bazen ambalajın tamamen çıkarılmış olması bile, malın ayıplı mal sayılması için yeterli olmayabilir. Önemli olan, ambalajdaki bozukluk ve kusurun, malın kullanım amacı ile bağdaşır olup olmaması veya malın ekonomik değerini azaltıp azaltmamasıdır.
Eğer malın ekonomik ve kullanım değeri azalmamış ise, o malı sırf ambalajdaki eksiklikten dolayı ayıplı mal saymaya imkân olmamalıdır. Aynı şekilde, malın etiketinde olan bir eksikliğin de malı ayıplı hale getirebilmesi için, kanunen tespit edilmiş etikette bulunması gereken unsurlardan birinin olmaması veya etiketin usulüne uygun olarak konulmamış ve/veya düzenlenmemiş olması yetmeyecek, bu hususun, malın kullanım ve ekonomik değerini azaltıp azaltmadığına bakılacaktır.
Kendisinden metal yapıştırmak üzere ucuzundan bir yapıştırıcı isteyen müşterisine herhangi bir -ucuz- yapıştırıcı veren satıcı da “ayıplı mal” ifa etmiş sayılır.
Bir başka örnek, üniversite sınavlarına hazırlanmak amacıyla bir fizik kitabı isteyen müşterisine, kuantum fiziği ya da teorik fizik kitabı veren satıcı da ayıplı mal satmış demektir.
Trabzonspor Kulübünün sipariş ettiği bordo-mavi formaların çubuk sayısının bir fazla olması açık ve kesin bir ayıp sayılmayabilir. Fakat bordo-mavi yerine sarı-lacivert renklerin kullanıldığı bir forma pekâlâ “ayıplı ifa” sayılabilir.
Aynı yaklaşım içinde, bir hastane işletmesine enjeksiyon iğnesi yerine dikiş iğnesi göndermek de -somut olayın özelliklerini dikkate almak kaydıyla- ayıp kavramına girer.
O halde, su katılmış süt, sayfaları ters veya eksik basılmış kitap, lekeli kravat, tabanı delik terlik ve yanlış numaralı gözlük satan satıcı “ayıp” etmiş demektir! Nitekim Yargıtay da bir kararında, koyun sütü yerine aynı miktarda fakat düşük dereceli inek sütü teslim edilmiş olmasını “ayıplı ifa” olarak değerlendirmiştir.
Bir üründe sonradan normal olarak görülebilecek bir çürümenin, bayatlamanın veya kullanmaya bağlı eskimenin “vebali” ise, tamamen tüketici üzerindedir.



Alıntı
Kayıtlı
İntihar Köprüsü Gibiyim Bu Aralar, Gözümden Ve Gönlümden Düşen Düşene...

Gülsen

  • Emektar Dost
  • *
  • Çevrimdışı Çevrimdışı
  • İleti: 3874
  • Konu Sayısı: 470
Ynt: Tüketici Hakları
« Yanıtla #5 : 28 Şubat 2010, 17:10:55 »

'Habersiz ücret artışı'na itiraz edin!

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, bir GSM firmasının özel hazırladığı bir tarifesinde aylık ücreti, 45 liradan 59 liraya çıkararak, sözleşme hükümlerini tek taraflı olarak tüketici aleyhine değiştirdiğini bildirdi. Kaya, GSM firmasının kamuoyuna açıkladığı ''Bizbize Kamu Her Yöne 1500'' tarifesinde ücret değişikliğine gidildiğini belirtti.

Tüketicilerin, bu değişiklikten sonradan bilgisi olduğunu dile getiren Kaya, şunları kaydetti: ''GSM firması, bir tarifesinde ücreti 45 liradan 59 liraya çıkararak, sözleşme hükümlerini tek taraflı olarak tüketici aleyhine değiştirmiştir. Taahhütte bulunduğu ücret karşılığında toplanan aboneler, bu durumdan olumsuz etkilenmiştir. Temmuz ayında uygulamaya koyduğu ve paket olarak açıkladığı tarifenin fiyatını ocak ayında değiştirmekle, tarife oyunlarına devam etmiştir. Tüketiciyi cazip fiyatla abone yapan firma, hemen akabinde ücret artışı yapmaktadır. Tüketiciler, kampanya ücretini adreslerine gönderilen faturadan öğreniyorlar.''

Tüketiciler Birliğinin, son tarife değişikliğini yargıya taşıdığını belirten Kaya, tüketicilere, yasal haklarını aramalarını önerdi.


Milligazete.com

Kayıtlı
İntihar Köprüsü Gibiyim Bu Aralar, Gözümden Ve Gönlümden Düşen Düşene...
  • CEVAP YAZ
  • YENİ KONU
  • HABER VER
  • OKUNMADI SAY
  • GÖNDER
  • YAZDIR
  • YENİ ANKET

GoogleTagged - Etiketler

« önceki sonraki »
 

Benzer Konularımız

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
3 Yanıt
813 Gösterim
Son İleti 14 Nisan 2009, 11:26:41
Gönderen: ERKAN
0 Yanıt
248 Gösterim
Son İleti 01 Ocak 2010, 22:59:24
Gönderen: Gülsen
1 Yanıt
1690 Gösterim
Son İleti 09 Ekim 2010, 16:41:05
Gönderen: Destek
1 Yanıt
713 Gösterim
Son İleti 01 Ocak 2011, 16:50:44
Gönderen: Destek
1 Yanıt
865 Gösterim
Son İleti 22 Haziran 2010, 09:11:13
Gönderen: {HARUNCA}
0 Yanıt
839 Gösterim
Son İleti 29 Temmuz 2010, 10:30:49
Gönderen: ^Türkan^
2 Yanıt
665 Gösterim
Son İleti 11 Aralık 2010, 10:34:03
Gönderen: Aynurrr
0 Yanıt
387 Gösterim
Son İleti 12 Aralık 2010, 16:04:08
Gönderen: uğur böceği
4 Yanıt
638 Gösterim
Son İleti 06 Şubat 2011, 16:58:22
Gönderen: Destek
1 Yanıt
46 Gösterim
Son İleti 10 Mart 2014, 11:11:19
Gönderen: Destek

Yasal uyarı
Sitemiz Bir Paylaşım Forum sitesidir. Resim ve diğer materyaller sitemize kayıtlı üyelerimiz tarafından kontrol edilmeksizin eklenebilmektedir.Bu nedenle doğabilecek yasal sorumluluklar yazan kullanıcılara aittir.Sitemize eklenen ve yasal yaptırım getirebilecek içerikler hak sahiplerinin şikayetleri doğrultusunda 48 Saat içerisinde sitemizden kaldırmaktadır. Bildirimlerinizi dostlar@engelsizdostlar.com adresine yollayabilirsiniz.